3 Ekim 2009 Cumartesi

Patlıcan çorbası




Malzemeler:
3 patlıcan
2 domates
1 patates
1 soğan
6 su bardağı su
2 su bardağı sıcak süt
½ limonun suyu
Tuz, karabiber


Yapılışı:

Patlıcanları soymadan küp doğrayın ve kızgın yağda biraz kavurun.İçine piyazlık doğranmış soğanları ilave edin pembeleşince küp doğranmış patates ve domatesleri koyup 2 dk. kavurun.Suyu ve limon suyunu ilave edip pişmeye bırakın.Pişen sebzeleri ocaktan alıp püre yapın.Tekrar ocağa alın ve sıcak sütü ilave edin eğer çorba çok koyu olursa sıcak su veya süt ilave edebilirsiniz.Bir taşım kaynattıktan sonra ocaktan alıp tuz ve karabiberi ilave edin.

12 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

patlıcan çorbasını hiç duymamıştım lezzetli bir tata benziyor deneyeceğim paylaşımın için teşekkür ederim arkadaşım

hilalinmutfagi dedi ki...

Ilk defa duyuyorum ama lezzetli olduguna eminim bir patlican seven olarak hemen deneyecegim,ellerine saglik...

'gönül telim' dedi ki...

bende ilk kez duydum, denemek lazım, közlenmiş patlıcan ilede denenebilir ama dimi oda güzel olur, ellerinze sağlık

Tijen dedi ki...

Közlenmiş patlıcanla denesene bir de???

KESKINLININMUTFAGI dedi ki...

SELAMLAR BU CORBAYI BENDE BIR BLOGCU ARKADASIMDA GÖRDÜM DENEMEK ICIN LISTEME ALDIM MUTLAKA DENIYCEM
ELLERINE SAGLIK
ZIYARETIN VE YORUMUN ICIN TESEKKÜR EDERIM SEVGILER

papatyaninguncesi dedi ki...

teşekkür ederim güloanne deneyin güzel oluyor

teşekkür ederim hilalinmutfağı

teşekkür ederim sevgicik közlenmiş patlıcanla hiç denemedim ama denicem

sevgili tijen mutlaka denicem közlenmiş patlıcanla en kısa zaman da yapıp eklerim

teşekkür ederim keskınlınınmutfagı

MYPİNK dedi ki...

İlk kez duyuyorum patlıcan çorbasını.patlıcan aşığı olan ben bunu bilmiyorumm :) Hemen yarın deniyorum.ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

Yemede yanında yat gibi duruyor tadıd agüzeldir ilk burada okuyorum paylaşımınız için teşekkürler...

FİLİZ'CE dedi ki...

patlıcanın zaten girmediği kılık yok,çorbasınıda duydum hiç şaşırmadım,eminim lezzetlidir..
ellerine sağlık,sevgiler..

fatostuncay dedi ki...

ellerinize saglık..
ilk defa patlıcan corbası duydum ve cok merak ettim..
gorunus super..
ellerinize saglık..
ayrıca yorumunuz için de tesekkurler..
herzaman beklerim:)

TATESAL dedi ki...

iLK DEFA DUYANLARDAN BİRİ DE BENİM AMA NUTLAKA DENEYECEĞİM...ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR,ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

*HAYAT GÜZELDİR* dedi ki...

Çorba benim de dikkatimi çekti :) Değişik bir tarif ve ben de ilk defa duyuyorum. Gerçekten denemek lazım. Aynı fiks çorbaları yapmaktan sıkılyıorum bazen. Arada değişikliğe ihtiyaç var. Ellerine sağlık Papoşum :)