5 Ekim 2009 Pazartesi

Biber turşusu


Malzemeler:
Sivri biber
1 çay bardağı sirke
8 yemek kaşığı kaya tuzu
2 baş sarmısak
1tatlı kaşığı limon tuzu
2 havuç
maydanoz,dereotu
1 tatlı kaşığı şeker
2 aspirin
1 avuç nohut
Kaynak suyu
asma yaprağı

Hazırlanışı
Ben bahçeden topladım sivri biberleri biraz da komşumuz Kaya köyünden getirdi kendisi yetiştirmiş onları kullandım.Kaç kilo biber kullandım bilmiyorum tartmadım ama kavanoz 5 litrelik.Kavanoza nohut'u koyun.Nohut turşunun çabuk olmasını sağlıyor.Biberleri yıkayın bir sıra dizin.Arasına halka kestiğim havuç ve ayıkladığımız sarmısaklardan serpiştirin.Evde havuç vardı onuda kullanmak istedim isterseniz koymayabilirsiniz kavanoz dolana kadar böyle devam edin .En son maydanoz,dereotu ve 1 dal asma yaprağını yerleştirin.Kavanoz dolunca bir kapta kaya tuzu,limon tuzu,sirke,şeker ve aspirini koyup üzerine biraz kanak suyu ekleyip eriyene kadar karıştırın.Malzemeler eridikten sonra kepçe yardımıyla kavanoza dökün ve ağzına kadar kaynak suyunu ilave edin.Kavanozun altına küçük bir tepsi koyun 1-2 gün taşabiliyor.Taştıktan sonra suyu azalırsa kaynak suyu ilave edin.Aşağı yukarı3-4 hafta sonra turşunuz hazır.Ben bu turşuyu bayramdan önce kurmuştum ve bu benim yaptığım ilk turşu.Komşularımın yardımıyla yaptım güzel olmuş hiç erimemiş sert rengide güzeldi.Bundan sonra salatalık bir markette gördüğüm dolma biber turşusu ve lahana sarması turşusunu denicem inşallah onlarda da böyle güzel sonuç elde edebilirim.

7 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Babam çok yapar bunu, canım o gün mailinde de yazmayı unuttum yanlara eklediğin widgo en alttaki kaldır onu spam pop up reklam sayfası açıyor habire bilesin

papatyaninguncesi dedi ki...

Babacığının ellerine sağlık.uyarı için çok sağol eda kaldırdım canım.öpüldün

örenanne dedi ki...

gunaydın efendim iyiyim siz nasılsınız bu arada kışlık tursunuzda hazır afiyetle yiyin selamlar

Adsız dedi ki...

Ağzım sulandı süper gözüküyor valla:)

Zehra Gürgen dedi ki...

Ellerine sağlık, anneciğim yapar, bizde turşu yenmediği için artık bna yapmıyor..

muazzez dedi ki...

Günaydın canım hayırlı sabahlar günün mutluluklarla geçsin sevgiler:))))

http.//belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba takılar çok şık elıne sağlık