22 Ekim 2009 Perşembe

Etli mantı



Malzemeler:
Hamur için
1 yumurta
1 bardak su
tuz

İçi için:
250gr.kıyma
1 soğan(çok ince doğranmış)
tuz,karabiber,pulbiber,kimyon,reyhan,kekik

Sos için:
1 kaşık salça
1 kaşık tereyağı
tuz,pulbiber
1 kase yoğur
1 diş sarmısak

Yapılışı:
Un,tuz ve su ile sert bir hamur yoğuralım.Hamurun üzerini kapatıp 15dk.dinlendirelim.Bu arada iç malzemesini hazırlayalım.Soğanı incecik kıyın isterseniz rondoda çekebilirsiniz.İçine kıyma ve baharatları katıp iyice karıştırın. Ben mantı yapmaya 1 gün öncesinden karar vermişsem içini yapar 1 gece buzdolabında dinlendiririm daha lezzetli oluyor.Hamuru 2 beze yapalım.Unlanmış tezgahta 1 bezeyi açalım.Açtığınız hamurun kalınlığı yufkadan biraz daha kalın olucak.Sonra küçük karelere bölün.İç malzemeyi kestiğiniz hamurlara koyup istediğiniz şekilde kapatın.Ben muska şeklinde kapatırım hep.Tencereye yeterince su ilave edin kaynayınca tuz ve mantıları ilave edip pişirin.Mantılar pişince suyunu süzdürüp servis tabağına alın.Salçalı sosu yağ,salça,tuz,pulbiberi koyup biraz kavurduktan sonra içine 2kaşık mantının suyunu ilave edip 5dk pişirin.Üzerine sarmısaklı yoğurt ve salçalı sos döküp servis yapın.Salça sevmezseniz eğer yağ ve pulbiber ile sos hazırlayabilirsiniz.Ben 3 kişilik mantı yaptım.Sizler malzemelerini çoğaltabilirsiniz.

4 yorum:

edaca dedi ki...

oooooooo atkılar mamalar soslar mantılar ellerıne saglık bacummmmmm

Stil Direktoru dedi ki...

CANIM ÇEKTİ YA KOCAMAN DA RESİM KOYMUŞ EE AŞKOLSUN SANA AMA :)

papatyaninguncesi dedi ki...

ooooo edoş hanım sizi görmek ne güzel:)) nasıl çalışkanım dimi

sitil direktörü güzel görünüyor dimi.bilerek kocaman foto ekledim :))

bu arada iki edanın arasında bir dilek tutayım bari ehehehe

Tiny Mini Design dedi ki...

Oyyy oyyyy oyyyyy ben bittim bu mantıya..Aşereceğim valla...