14 Ekim 2009 Çarşamba

Mercimekli erişte (BACAKLI ÇORBA)



Bu çorbayı ailecek çok severiz.Sivasta çok sık yapılan bir çorba adı da Bacaklı Çorbadır.



MALZEMELER:
1 su bardağı yeşil mercimek
2 Su bardağı erişte
1 yemek kaşığı salça
6 Su bardağı sıcak su
2 Adet soğan
2 Yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı nane
Tuz



YAPILIŞI:

Mercimeği bir gece önceden ıslatın.Ertesi gün tencereyi ocağa koyup çok az suda bir taşım kaynatın ve suyunu dökün ardından sıcak suyumuzu ilave edip mercimekler yarı diri pişmiş hale gelince mercimeğe eriştelerimizi ilave edelim erişleler yumuşayana kadar pişirelim.Ocaktan alalım.Bir tavaya tereğayını ve küp doğranmış soğanı koyup soğanlar pembeleşene kadar kavurun ardından salçayı ilave edip 2dk. kavurun nanemizide koyup 1dk. daha kavurun ocaktan alın. Mercimekli erişteye ilave edip iyice karıştırın çorbayı.Servis yaparken üzerine pulbiber dökün.Eğer çorba suyunu çok çekerse pişerken sıcaksu ilave edebilirsiniz.

8 yorum:

evcilik dedi ki...

çok severim ama biz biraz daha sulusunu yaparız ve en miniğinden en büyüğüne ailecek yediğimiz leziz ve vitaminli bir çorbadır..
ellerinize sağlık.
selamlar,sevgiler.

cecilia dedi ki...

cnm sivaslımısın yoksa sen :)

http://arzumhobi.blogcu.com/ dedi ki...

selamlar arkadaşım hayırlı günler

laguer90 dedi ki...

Merhaba;)
emeğinize sağlık! geçen hafta benim de canım çekti ve pişirdim. Sivastaki yemek isimleri yabancı olanlara çok ilginç gelir! "bacaklı çorba"çocukluğumuzdan kalan güzel bir taddır benim için.
Selamlar sevgiler...

cafemis dedi ki...

Akdenizden kucak dolusu sevgiler arkadaşım

papatyaninguncesi dedi ki...

evet evcilik ben biraz koyu kıvamlı severim o yüzden böyle benim tarif :)

evet cecilia sivaslıyım sen?

evet laguer bu tarifi bilmeyenler adını söylediğimde şaşırıyorlar :))

benden de sana kucak dolusu sevgiler cafemis

downfall dedi ki...

bizim evde bu çorbanın adı "ata binen ayağını uzatan" :) benim ufaklıkların babaannesi küçük bir çocukken böyle dermiş çünkü... ben de ondan öğrendim bu çorbayı, Sivaslıdır kendisi... :)"bacaklı çorba" da güzelmiş ama...

cecilia dedi ki...

bende sivaslıyım cnm :)