21 Kasım 2013 Perşembe

PATATESLİ DOLAMA BÖREK

Malzemeler:
1 Yumurta
1 su bardağı ılık süt
½ paket yaş maya
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı tereyağ
Tuz
Aldığı kadar un

İç harcı:
Patatesli harç
Üzerine:
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Çörek otu

Yapılışı:
Ilık sütün içine yaş mayayı katıp eritin.Diğer malzemeleri de katıp aldığı kadar un ile kulak memesi kıvamında bir hamur yapın 1 saat mayanlamaya bırakın.Ben iç harç için herzaman yaptığım patatesli harcı yaptım salatalar bölümünde tarifi var..Mayalanan hamuru ikiye bölün.Hamuru açabildiğiniz kadar açın.Fırça yardımıyla sıvı yağ sürün.Hamurun kenarına patatesli harç koyup rulo yapıp kesin. Kalan hamura yine harç koyuyoruz, rulo yapıp kesiyoruz. Açılan hamur bitene kadar bu işlemi yapın.Bir hamuru rulo yapıp yağlanmış tepsini ortasına yerleştirin.Diğer hamurlarıda ortadaki hamurun etrafına dolayın.Kalan ikinci hamura da aynı işlemi yapın.Hepsi bittikten sonra üzerine yumurta sarısı ve sıvı yağı iyice çırpın üzerine sürün çörekotu serpin. Böreği kenardan ortaya doğru üçgen şekilde kesin30 dk. tepside mayalanmaya bırakın.Önceden ısıtılmış 180 derecede pişirin.
Benim mutfak tezgahım küçük olduğu için hamuru 2 ye bölüp açabildim sizin mutfak tezgahınız büyükse bir seferde açıp öyle yapabilirsiniz işlemi

5 yorum:

yesimdusova dedi ki...

çok güzel görünüyor bütün halinde.. kesmeye kıyamaz insan biran:) ellerinize sağlık..çok lezzetli görünüyor..

yildiz dedi ki...

cok güzel,ellerinize saglik.yiyenlere afiyetler olsun,iyi pazarlar diliyorum

papatyaninguncesi dedi ki...

Çok teşekkürler

Mert dedi ki...

bu yemekler de acıktırıyor hani :)

yeni rastladım

kafa dergi ve ters düz adlı bloglarıma da ısrarla yorumlarınızla bekliyorum :)

tatlı sefam dedi ki...

cok lezzetlı elıne sağlık