21 Kasım 2012 Çarşamba

PİRİNÇ LOKUMU

Malzemeler:

 4 su bardağı süt
½ su bardağı şeker

1 su bardağı pirinç
1 su bardağı su
3 yemek kaşığı hindistan cevizi
3 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı margarin
1 paket vanilye
Üzerine:
Hindistan cevizi
Fındık yeya fıstık
Yapılışı:
Tencereye su ve sütü koyun kaynayınca altını kısıp pirinçleri ilave edin.Pirinçler pişince şekeri az su ile açtığımız nişasta,hindistan cevizi ve margarini koyup 5 dakika kaynatın ocaktan alın.Su ile ıslattığınız bir tepsiye dökün iyice yayıp kaşıkla üzerini düzeltin.1 gece buzdolabında bekletin.Ben üzerini kapatmayı unuttuğum için üzeri kurumuştu siz üzerine streçfilm kapatın.Ertesi gün lokum büyüklüğünde kesip hindistan cevizine buyalın ortasına fındık yada fıstık koyun.
Bu tatlıyı Sofra dergisinde görmüştüm.Biz çok beğendik sütlacın katı hali diyebiliriz.Sütlacı seviyorsanız deneyin derim ben.Ben şekeri biraz azalttım.Tarifte 1 su bardağı yazıyordu onuda yazıyım tatlı sevenle 1 bardak koysunlar.

1 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı akşamlar, uzun zamandır devam eden meşguliyetim dolayısı ile siz değerli blog arkadaşlarımı ziyaret edemedim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla..