5 Ağustos 2009 Çarşamba

Peynirli un helvası


Malzemeler:
1 paket margarin
3 su bardağı un
4 su bardağı süt
2 su bardağı şeker
100gr. keçi peyniri
Yapılışı:
Margarini tencereye alalım.Eriyince un ilave edip kısık ateşte sürekli karıştırarak kavurun.Unun rengi değişince aşağı yukarı 40 dk. sürüyor kavurma işlemi.Küp doğranmış tuzsuz taza keçi peynirini ilave edip 5 dk. kavurun peynir biraz eriyecek.Süt ve şekeri ilave edip iyice karıştırın.İlk yapanlar sütü koyarken çok dikkat edin heryere sıçrıyor elinizi yakmayın.Ocağın altını kapatıp 5dk.demlemeye bırakalım.Sonra servis tabağına kaşık yardımıyla koyup servis yapalım.Bu arada helvada illa peynir olması şart değil.Bizim çok hoşumuza gittiği için ve burada rahatlıkla taze keçi peynirini bulabildiğimizden arada peynirli yapıyoruz siz koymasanızda olur.Birde ben helvaya başlamadan önce sütün içine şekeri ilave edip sürekli karıştırarak şekeri eritiyorum.Sütü ayrı şekeri ayrı ilave etmiyorum.Ben fazla tatlı sevmediğim için bazen şekeri 1,5 su bardağı koyuyorum çok tatlı sevmeyenler için ideal bir ölçü.Bugün Berat Kandili olduğu için sabah annemle helva yapıb komşulara dağıtalım dedik.Herkese hayırlı kandiller diliyorum.Rabbim hepimize sağlık,huzur,mutluluk,versin inşallah

6 yorum:

*HAYAT GÜZELDİR* dedi ki...

Ellerine sağlık papatyacığım. Hayırlı kandiller...

fisunlahersey dedi ki...

selamlar,hayırlı kandiller arkadaşım :)
un ve irmik helvasına bayılırım senin un helvanda müthiş güzel görünüyor,ellerine sağlık,blogcu sayfama yorum bırakmışsın yazlık buluz için teşşekkür ederim,ama ben sana blogspot sayfamdan geldim,bu sayfamada beklerim :)

Tijen dedi ki...

Bugün bir komşumuz da bize kandil helvası getirmiş. Tüm ölmüşlerinin ruhuna değsin helva kavuranların.

oruk dedi ki...

Kandiliniz kutlu olsun,tüm dualarınız kabul olsun,teşekkür ederim bana gelmişsiniz,her zaman beklerim

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık pek güzel olmuş helvanız en kısa zamanda denenecekler arasına alındı bile..sevgiler..

KIRMIZI dedi ki...

himm, ellerine saglik... bayilirim helvaya... hele de peynirlisini dusunemiyorum... peyniri bi cok tatliyla beraber bayila bayila tuketebilen biriyim... sIk Sık ugriycam bu sayfaya... sevgiler...