10 Ağustos 2009 Pazartesi

Enginarlı dana biftek





Ben enginarla olan bütün tariflere bayılıyorum.Bu tarfide bir arkadaştan aldım.Ben biraz değiştirdim ama güzel oldu.Kırmızı etle yaptım ilk başlarda ama hem tavuk eti hemde hindi etini denedim benim damak zevkime uyan hindi eti oldu birde kültür mantarı ilave ediyorum oda çok yakıştı tavsiye ederim.



MALZEMELER:
400 gr dana biftek
4 enginar
1 paket kültür mantarı (isteğe göre)
1 limon suyu
3 yemek kaşığı margarin
1,5 su bardağı sıcak su
tuz,karabiber,un


YAPILIŞI:
Enginarları temizleyip küçük doğrayın ve limon sıkılmış suyun içine atın.Yanlız bu işlemi yaparken elinize bir eldiven geçirmenizi tavsiye ederim çünki elleri çok karartıyor kesme tahtasına bakınca anlaşılıyordur nasıl kararttığı.Bir tencereye su koyup kaynadığında küçük doğranmış enginarları ve limon suyunu ilave edip 10 dk. haşlayın ocaktan alın.Etleri una bulayıp küçük doğrayın.Ağzı kapaklı bir tavaya margarini eritin ve etleri ilave edip kızartın ardından 1,5 su bardağı sıcak suyu ilave edip tavanın kapağını kapatıp kısık ateşte 10 dk. pişirin.Küçük doğranmış mantarları ve haşlanmış enginarları tuz,karabiberi ilave edip bir 10 dk daha pişirin.

3 yorum:

Tijen dedi ki...

Bu mevsimde hala böyle minicik enginarlar var mı yoksa baharda mı yaptın merak ettim. Enginara bayılan biri olarak her mevsim görsem her mevsim yerim!

papatyaninguncesi dedi ki...

malesef kalmadı tijen hanım.ben daha önceden yapmıştım bu tarifi enginar zamanı :))bahçemden topladığım taze enginar ile yaptığım bir tarif .bende enginar hastasıyım.her öğün yiyebilirim bıkıp usanmadan:))

muazzez dedi ki...

http://img22.imageshack.us/img22/796/muazzezgif1.gif