10 Eylül 2012 Pazartesi

Marmelatlı tart

Malzemeler:
125 gr. tereyağ (yumuşamış)
2 yumurta sarısı

1 kahve fincanı sıvı yağ
1 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı karbonat
1 vanilya
2,5-3 su bardağı un

Üzeri için:
1 paket Eti burçak sultani (istediğiniz bir bisküvi olabilir)
7 yemek kaşığı marmelat (ben erik marmeladı kullandım)

Yapılışı:
Hamur malzemelerini bir kaba alıp yoğuralım 2 bardak unu koyun diğer unu yavaş yavaş ilave edip ayarlamayı yapın.Bardak ölçüleri değişiyor un fazla gelebilir..Hamurda bir parça ayıralım üzerinin kafasi için.Tart kalıbını margarinle yağlayığ hafif unlayalım.Hamuru açıp kalıba yayalım.Hamurun kenarlarını yükseltelim.Hamurun açılması biraz
zor oluyor.İsterseniz yağlı kağıt yada sreçfilm üzerince açıp yerleştirin yada elinizle parça parça da yerleştirip sonra düzeltebilirsiniz.Ben öyle yaptım fazla vaktim yoktu :) Erikli harcı tartın üzerine yayın.Kalan hamurdan üzerine kafesler yapıp önceden ısıtılmış 180 derecede 25-30dk. pişirin.Ben bu tarifi Emine Beder in bir programında görmüştüm.Ancak yapmaya fırsat buldum.Tavsiye ederim çok güzel oluyor

Hiç yorum yok: