3 Ekim 2012 Çarşamba

KAKAOLU ISLAK KURABİYE

Malzemeler:
½ paket margarin
2 yemek kaşığı kakao
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ

1 çay bardağı şeker
1 pavet vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
ŞERBET İÇİN:
1 su bardağı su
½ su bardağı şeker
Üzerine hindistan cevizi
HAZIRLANIŞI:

Önce şerbeti hazırlayıp soğutalım.Hamur malzemelerin hepsini bir kaba alıp ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye ceviz büyüklüğğünde parçalar alıp yuvarlayıp dizin.Ben yine dondurma kaşığı kullandım hepsi aynı büyüklükte oldu kurabiyelerim.Önceden ısıtılmış 170 derecede 15-20 dakika pişirin.Çok çabuk pişen bir kurabiye üzeri çatladığında pişmiş demektir.Fırında çok kalınca biraz sertleşiyor kurabiyeler.Sıcaklıkları gidip elle tutulabilir hale gelince kurabiyeleri önce şerbete batırıp çıkarın ardından hindisten cevizine bulayıp servis tabağına dizin.Kalan şerbeti ben üzerine dökmedim çok tatlı sevmiyorum isterseniz 1 kaşık üzerlerine dökün tabağa koyduğunuzda.Şerbetini isterseniz sütle de yapabilirsiniz.Birkaç saat dinlendirin kurabiyeleri.

Hiç yorum yok: